torsdag 8. september 2011

Fylt paprika

Dette er en klassiker her i huset :-)
Du trenger:
et par hele paprika'er (1-2 per person, kommer an på størrelsen. Både på paprikaen og personen ;) )
Ris
Kjøttdeig av svin, lam eller kylling
Løk
Matfløte
Ost
Krydder

Skjær av toppen på paprikaen og fjern innmaten. Stek kjøttdeigen, gjerne med masse krydder du liker. Hell i matfløten over kjøttdeigen og stek/kok til den blir litt tykk. Fordel blandingen og finhakket stekt løk over i paprikaene og legg litt raspet ost på toppen. Ha gjerne litt ferske urter, eller annet krydder, på til slutt. Jeg pleier å sette paprikaene i teflonmuffinsformene mine så ikke de velter, men det går an å balansere de forsiktig i en ildfast form også. Det lønner seg ihvertfall IKKE å sette de direkte på stekeristen, da de garantert kommer til å velte når de ikke lener seg til noe, og da blir hele komfyren full av kjøttdeig og fløte og det tror jeg ikke er gøy.. Stekes til osten er smeltet og paprikaen begynner å bli mørkere.

Server med ris og salat.

Denne aner jeg ikke hvor jeg har funnet oppskriften på, kanskje i mitt eget hode?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar